Kaposvar

 
"Az információs társadalom igényorientált eszközei és rendszerei"
2002. júl. 1. – 2004. jan. 31.
Külső azonosító
NKFP 2/021/2001
 

A projekt feladatköre multidiszciplináris jellegű: a célok sikeres megvalósításához az egyes szakterületeket kiválóan ismerő közigazgatási szakemberek, szakjogászok, ügyvitelszervezési-, pénzügyi- és számítógépes szakemberek, szociológusok együttgondolkodására, együttműködésére van szükség.

A projekt résztvevői a következő területeken próbálnak előrehaladást elérni:
- a közigazgatással történő kapcsolattartás (ügyintézés, hatósági ügyek, stb.) megkönnyítése az állampolgár számára
- front-office tevékenység (ügyfélkapcsolat) "ügyfélbarát" jellegének erősítése a mesterséges intelligencia, döntéstámogatás eszközeinek felhasználásával
- a közigazgatás működésének átláthatóbbá tétele az állampogárok számára
- a közigazgatási folyamatok újragondolása (folyamatok, szervezetek, jogszabályok)
- back-office tevékenység (saját belső adminisztráció) szakszerűségének támogatása
- a felsorolt területeken felmerülő jogi és igazgatásszervezési problémák megoldhatóságának vizsgálata

Intézetünk az NKFP keretében Kaposvár Megyei Jogú Város Önkormányzatával, a Budapesti Közgazdasági és Államigazgatási Egyetemmel és a MATÁV Rt.-vel közös konzorcium keretében dolgozik egy ügyfélbarát e-közigazgatási rendszer-rész (elsősorban a műszaki iroda és a back-office funkciók) prototípusának fejlesztésén és bevezetésén a potenciális ügyféloldal szociológusok által történő vizsgálata mellett.

Részleg