Vanek Bálint

Ph.D.
tudományos főmunkatárs
Cím
1111 Budapest, Kende u. 13-17.
Szobaszám
K 218
E-mail
vanek@sztaki.mta.hu
Telefon
+36 1 279 6113

Bemutatkozás

A kutatási területem a repülőgépek biztonságának növelése mind utasszállító repülőgépek, mind pilóta nélküli légijárművek (UAV) esetén. A kutatásaim között kiemelt szerepet kap a hibadiagnosztikán és hibadetektáláson alapuló átkonfiguráló irányítás, főleg a lineáris változó paraméterű (LPV) modellezési formalizmust felhasználva. Szintén foglalkozom a UAV-k közös légtérbe való integrációjával, melyhez egy "látni és elkerülni" rendszer kutatásával jelenleg is foglalkozom. Koordinátorként irányítom a FLEXOP H2020-as pályázati konzorciumot, mely a jövő repülőgép építési kihívásait hivatott kutatni az aero-szervo-elasztikus viselkedés modellezése és aktív irányítása által, akár a flatter hatás kiküszöbölésével. 

Beosztások

  • Tudományos főmunkatárs, Repülésirányítási és Navigációs Kutatócsoport vezetője, 2009- (MTA SZTAKI)
  • Tudományos kutató 2008-2009 (Honeywell Aerospace Advanced Technology)

Végzettség

  • PhD, University of Minnesota (2008), témavezető: Gary Balas.
  • Msc, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (2003), témavezető: Bokor József.

Kutatási területek

Tagságok, megbízatások

  • IEEE CSS tag
  • IFAC TC 7.5 (Intelligens Autonóm Járművek) bizottsági tag
  • Szerkesztő bizottsági tag: American Control Conference, 2014 (Portland)
  • Szervező bizottság vezetője: 9th Workshop on Advanced Control and Diagnosis, 2011 (Budapest)

Oktatási tevékenység

Válogatott projektek

  • ADDSAFE (EU FP7) (2009-2012)
    • Repülőgép szárnyfelületeit mozgató aktuátorok hibadiagnosztikája. Az eredményeket az Airbus repülőgép gyár hardveres tesztek során tesztelte
  • ACTUATION 2015 (EU FP7) (2010-2014)
    • Moduláris, elektromechanikus aktuátorok kifejlesztése a jövő repülőgépei számára. A SZTAKI feladata a model alapú szabályozási és hibadiagnosztikai módszerek kidolgozása az 52 tagú konzorciumban, ahol minden jelentős repülőgép beszállító képviselteti magát.
  • RECONFIGURE (EU FP7) (2013-2015)
    • Rekonfigurálható szabályozási algoritmusok kidolgozása és ipari elterjedésének elősegitése az Airbus repülőgépgyár kihívásait figyelembe véve.
  • Sense and Avoid (ONR Global) (2011-2014)
    • Kamera alapú ütközés előrejelző rendszer kidolgozása kis méretű pilóta nélküli légijárművek számára.
  • FLEXOP (H2020) (2015-2018)

Aktív aeroszervoelasztikus viselkedések irányítása.

  • VISION (H2020) (2016-2018)

Kamera alapú leszállító rendszerek a polgári utasszállító repülőgépek biztonságának növelésére.

 

Publikációs adatbázisok

Hobbi

Kiemelt publikációk

További publikációk