Projektek

2016. nov. 1. – 2020. okt. 31.

A projekt olyan csúcstechnológia területet céloz meg, ahol – szinte páratlan módon – integrálódik a magas szintű alapkutatás szükségessége az égető gyakorlati igények kielégítésével. A kiber-fizikai rendszerek olyan számítási struktúrák, melyek intenzív kapcsolatban állnak a környező fizikai világgal, a fizikai folyamatokkal, egyúttal kiszolgálják és hasznosítják az interneten elérhető adatelérési és adatfeldolgozási szolgáltatásokat.

A projekt eredménye, hogy egy web alapú, későbbiekben tovább fejleszthető és bővíthető polyp atlasz és a hozzá tartozó letölthető polyp összehasonlító számítogépes algoritmus egy meglévő endoszkópos képrögzítő programcsomagba integrálva segít a polyp szövettani természetét valós időben megjósolni és ezáltal a vizsgáló orvos döntéshozatalát támogatni.
2017. júl. 1. – 2020. jún. 30.

A projekt során új, 3D orvosi adatok és a valóság egyesített vizualizációját megvalósító, innovatív rögzítési és megjelenítési technológiák kifejlesztésére kerül sor. A rendszer újszerűsége a különböző orvosi képalkotó eljárások és a valóság fúziójának módjából, illetve a fuzionált adatok megjelenítéséből adódik. Az egyes modalitások információ tartalmai összevethetőek és demonstrálhatóak lesznek. A vizsgált személy adatai alapján koherens képet alakítunk ki a testről. Ez egy részletesebb, gyorsabb, összetettebb, a valósághoz illesztett és egyénre szabott megjelenítést tesz lehetővé.

2017. ápr. 1. – 2024. már. 31.

A kiber-fizikai termelési rendszerek kiemelkedő tudásközpontjának az EPIC Kiválósági Központ célja az innovációs folyamat felgyorsítása, ipari megoldások létrehozása, magasan kvalifikált szakértők új generációinak kinevelése, valamint többféle iparágaknak hátteret biztosító, fenntartható és versenyképes gyártási ökoszisztéma kialakítása mind hazánkban, mind Európában. Az MTA SZTAKI, mint elsősorban alapkutatási intézmény, már 2001-ben elnyerte az EU Kiválósági Központ címét, melynek továbbfejlesztése a projekt egyik fő célja.

2017. jan. 1. – 2019. jún. 1.

A LinkingDanube projekt a közösségi közlekedéssel utazók információszolgáltatásának javításával foglalkozik, különös tekintettel a határon átnyúló ingázásra és a vidéki területek mobilitására. A projekt átfogó célja, hogy városi és vidéki területeken a transznacionális, interoperábilis és multimodális utazástervezéssel elősegítse a fenntartható közlekedési módok használatát és a Duna régióban való kiegyensúlyozott megközelíthetőséget. Jelenleg nincs megfelelő multimodális, transznacionális utazástervező rendszer Európában.

2017. jan. 1. – 2019. dec. 31.
Kizárólag magas iontartalmú folyadékban oldódni képes, 3D nyomtatásra alkalmas, DNS kódrendszerrel ellátott polimer és az erre alapozott üzletileg hasznosítható UAV-UUV drón hibrid prototípus fejlesztése.
jan. 1. – szept. 30.

A projekt során a Gépi Érzékelés Kutatólaboratórium a 3B Hungária Kft. alvállalkozójaként műanyag hulladék szétválogatására alkalmas, ipari képfeldolgozó rendszer illesztését és beépítését végzi el a fejlesztett optikai hulladékválogató rendszerhez.

2016. nov. 1. – 2018. okt. 31.

A projekt célja a kis kiterjedésű, változó környezetű vizes élőhelyek vizsgálata, melyek fontos részét képzik az ökoszisztémának és kiemelt a szerepük a biodiverzitás megőrzésében, mivel számos növény- és állatfajnak biztosítanak életteret.  Ezek az élőhelyek önmagukban kicsik, ám ökológiai jelentőségük miatt a feltérképezésük és védelmük fontos feladat. Ökológiai szempontból ezen életterek főszerepet játszanak Magyarország és a Kárpát-medence biodiverzitásának megőrzésében.

English abstract:

2016. aug. 21. – 2017. aug. 21.

Cseh Tamás Program Poptörténeti Tanösvény emlékpontjainak okostelefonos bemutatására szolgáló, multiplatform (iOS és Android) alkalmazás kifejlesztése, publikálása és üzemeltetése.

Az alkalmazásokban elérhetőek a Tanösvény "Emlékpontjai" és a programmal kapcsolatos "Beszélgetések". Az Emlékpontok megtekintését offline és online térképes szolgáltatása támogatja.

2016. aug. 2. – 2017. már. 31.

Kutatólaboratóriumunkban több éve folyik közúti jármű orientáltságú kutatás, aminek eredményei kutatási pályázatokban, publikációkban, valamint ipari megbízásokban öltöttek testet. A megvalósult eredmények teljes körű demonstrációs lehetőségére intézeten belül általában nem volt mód, csak néhány részeredmény bemutatása volt lehetséges;  az ipari cégek legfeljebb egy-egy konkrét projekt feladat keretén belül biztosítottak időlegesen kísérleti platformot, ami jelentősen beszűkítette az eddigi mozgásterünket.