Németh Balázs

Ph.D.
tudományos főmunkatárs, kutató
Cím
1111 Budapest, Kende u. 13-17.
Szobaszám
K 213
E-mail
balazs.nemeth@sztaki.hu
Telefon
+36 1 279 6278

Bemutatkozás

Németh Balázs a Járműdinamika és Irányítás Kutatócsoport tudományos főmunkatársa, 2007 óta dolgozik az MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézetben. 2013 ban a közlekedéstudományok területén szerzett Ph.D. fokozatot a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. Főbb kutatási területei: autonóm járműirányítási rendszerek kutatása, gépjárművek és konvojok energia-optimális irányítási kérdései, integrált járműirányítási rendszerek nemlineáris analízise és szintézise, változtatható geometriájú futóművek irányítása.

Beosztások

  • tudományos főmunkatárs, MTA SZTAKI Rendszer és Irányításelméleti Kutatólaboratórium

Végzettség

  • Ph.D. (közlekedéstudományok), Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2013.
  • Okl. gépészmérnök, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2009.

Kutatási területek

  • autonóm járművek irányítórendszereinek kutatása
  • integrált járműirányítási rendszerek nemlineáris analízise és szintézise
  • gépjárművek és konvojok energiaoptimális irányítási kérdései
  • változtatható geometriájú futóművek modellezése és irányítása

Oktatási tevékenység

  • Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
    • Járműirányítás (BSc)
    • Irányítástechnika (BSc)
    • Programozás C és Matlab nyelven (MSc)

Válogatott projektek

  • SEPPAC (2015-
    A SEPPAC projekt (Részlegesen automatizált járműplatform biztonsági és gazdaságossági funkciókkal) célja  egy gazdaságos üzemeltetést, biztonságos működést, a vezetői és üzemeltetői igények, valamint egyes járműrendszer gyártói követelmények figyelembevételét megvalósító, optimális sebességprofil szerint működő járműirányítási rendszer tervezése és prototípus formájában történő realizálása.
     
  • Közúti járművek mozgásprofil tervezése és optimális irányítása a forgalom és az infrastruktúra figyelembevételével, Bolyai János Kutatási Ösztöndíj (2014-
     
  • Hibrid és elektromos járművek fejlesztését megalapozó kutatások (2012-2014)

  • TRUCKDAS (2009-2012)
    A TRUCKDAS projekt (Vezetéstámogató elosztott rendszerek innovációja haszongépjárműves platformra) célja aktív biztonsági és vezetőtámogató funkciók megvalósítása volt haszongépjárműves platformra annak érdekében, hogy segítségükkel a haszongépjárművekre jellemző szigorú gazdaságossági feltételek és üzemeltetési körülmények között is elérje a kívánt balesetszám csökkentő hatást.

  • CROTALE Robust and fault tolerant multivariable control for automotive vehicle (2010-2012)

Publikációs adatbázisok

Kiemelt publikációk

További publikációk