Németh Balázs
Bemutatkozás
Németh Balázs a Járműdinamika és Irányítás Kutatócsoport tudományos főmunkatársa, 2007 óta dolgozik az MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézetben. 2013 ban a közlekedéstudományok területén szerzett Ph.D. fokozatot a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. Főbb kutatási területei: autonóm járműirányítási rendszerek kutatása, gépjárművek és konvojok energia-optimális irányítási kérdései, integrált járműirányítási rendszerek nemlineáris analízise és szintézise, változtatható geometriájú futóművek irányítása.
Beosztások
- tudományos főmunkatárs, MTA SZTAKI Rendszer és Irányításelméleti Kutatólaboratórium
Végzettség
- Ph.D. (közlekedéstudományok), Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2013.
- Okl. gépészmérnök, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2009.
Kutatási területek
- autonóm járművek irányítórendszereinek kutatása
- integrált járműirányítási rendszerek nemlineáris analízise és szintézise
- gépjárművek és konvojok energiaoptimális irányítási kérdései
- változtatható geometriájú futóművek modellezése és irányítása
Oktatási tevékenység
- Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
- Járműirányítás (BSc)
- Irányítástechnika (BSc)
- Programozás C és Matlab nyelven (MSc)
Válogatott projektek
- SEPPAC (2015-
A SEPPAC projekt (Részlegesen automatizált járműplatform biztonsági és gazdaságossági funkciókkal) célja egy gazdaságos üzemeltetést, biztonságos működést, a vezetői és üzemeltetői igények, valamint egyes járműrendszer gyártói követelmények figyelembevételét megvalósító, optimális sebességprofil szerint működő járműirányítási rendszer tervezése és prototípus formájában történő realizálása.
- Közúti járművek mozgásprofil tervezése és optimális irányítása a forgalom és az infrastruktúra figyelembevételével, Bolyai János Kutatási Ösztöndíj (2014-
-
Hibrid és elektromos járművek fejlesztését megalapozó kutatások (2012-2014)
-
TRUCKDAS (2009-2012)
A TRUCKDAS projekt (Vezetéstámogató elosztott rendszerek innovációja haszongépjárműves platformra) célja aktív biztonsági és vezetőtámogató funkciók megvalósítása volt haszongépjárműves platformra annak érdekében, hogy segítségükkel a haszongépjárművekre jellemző szigorú gazdaságossági feltételek és üzemeltetési körülmények között is elérje a kívánt balesetszám csökkentő hatást. - CROTALE Robust and fault tolerant multivariable control for automotive vehicle (2010-2012)
Publikációs adatbázisok
Kiemelt publikációk
★ Real-time Look-ahead Cruise Control Simulator
Megjelenés2018★ Optimal Control of Overtaking Maneuver for Intelligent Vehicles
Megjelenés2018★ Nonlinear analysis and control of a variable-geometry suspension system
Megjelenés2017★ Tuning of Look-ahead Cruise Control in HIL Vehicle Simulator
Megjelenés2017