Nemzetközi projektben térképezzük fel az új olvasási stratégiákat

A képi kommunikáció világában kialakult új olvasási stratégiák feltérképezését célzó Erasmus+ nemzetközi projekt indult a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karán, a Francia Tanszék koordinációjával.

A nagy költségvetésű program célja egy olyan digitális rendszer és korpusz kialakítása, amely segít az olvasási élmény gazdagításában. A Rich Annotator System applikációval olyan e-publikációk hozhatók létre, amelyek egymásra rétegezik a szövegeket és a róluk szóló elemzéseket, illetve irányított olvasatokat kínálnak. A projekt három évében a részt vevő tizenhárom európai egyetem (köztük a lisszaboni, valenciai, antwerpeni és több párizsi), valamint az MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézete kutatói olyan digitálisan is alkalmazható értelmezési módszereket dolgoznak ki, amelyek segítenek, hogy a fiatalok stratégiai olvasókká váljanak.