Bauer Péter
Bemutatkozás
Bauer Péter 2005-ben szerzett repülőgépész mérnöki diplomát a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki Karán. PhD fokozatát gépészeti tudományok tudományágban ugyanott szerezte 2013-ban. Fő kutatási területe a repülőgép látni és elkerülni rendszerek elméleti és fejlesztési problémái - ezen a területen 2015 óta a SZTAKI-n belüli projektvezető- valamint elektro-optikai szenzorok alkalmazása légieszközök navigációs feladataiban. Ehhez kapcsolódó témája referenciajel követő szabályozások fejlesztése és alkalmazása repülőgépekre (pilóta nélküli repülőgépekre). PhD disszertációját is ebből a témakörből készítette. Kutatási területe még a szenzor kalibráció és integráció, illetve különféle állapotbecslő algoritmusok alkalmazása különös tekintettel a több modellt hasznosító szelekciós szűrőkre. Kutatásait a repülős témákhoz kapcsolódó EU H2020 projektek keretén belül végzi, valamint érintett volt a University of Minnesota-val folytatott több éves sikeres együttműködésben, melynek általa kutatott témája jelenleg pilóta nélküli repülőgép hibadetektálása és rekonfiguráló irányítása. Még egyetemi munkakörében foglalkozott hibrid napelemes járművek szabályozásával és autópálya forgalom a járművezetői viselkedést is figyelembe vevő modellezésével .
Beosztások
- tudományos főmunkatárs, SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutató Laboratórium 2016-
- tudományos munkatárs MTA SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutató Laboratórium 2013-2016
- tudományos segédmunkatárs MTA SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutató Laboratórium 2011-2013
- fiatal kutató MTA SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutató Laboratórium 2008-2011
- doktorandusz BME Közlekedésmérnöki Kar, Közlekedésautomatikai Tanszék 2005-2008
Végzettség
- PhD gépészeti tudományok, 2013.
- MSc okleveles gépészmérnök, 2005.
Kutatási területek
- Kamera alapú ütközés elkerülő rendszerek elmélete és fejlesztése
- Kamera alapú navigációs algoritmusok elmélete és fejlesztése
- Általános referenciajel követő szabályozások fejlesztése
- Repülőgépek útvonal- és pályagörbe-követő repülésének tervezése, szabályozása
- Repülőgépek navigációjához kapcsolódó algoritmusok fejlesztése (orientáció, sebesség, pozíció, szélzavarás becslése)
- Inerciális szenzorok kalibrációja
- Repülési kísérletek tervezése
- Több modellt alkalmazó szelekciós szűrők fejlesztése
Tagságok, megbízatások
- Autonóm Rendszerek Nemzeti Laboratórium alprojekt vezető 2020-
- Szenzor és aktuátor hibadetektálás
- Kooperatív kísérleti platform
- Flipased H2020 projekt minőségbiztosítási menedzsere, 2019-
- FLEXOP H2020 projekt minőségbiztosítási menedzsere, 2015-2019
- Sense and Avoid (látni és elkerülni) projekt projektvezetője, 2015-2019
Oktatási tevékenység
- Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
- Irányítástechnika II (BSc, 2 óra EA, 1 óra GYAK / hét)
Válogatott projektek
Autonóm Rendszerek Nemzeti Laboratórium 2020-
FLIPASED (EU H2020) 2019-
FLEXOP (EU H2020) 2015-2019
VISION (EU H2020) 2016-2019
RECONFIGURE 2015 (EU FP7) 2015-2016
Publikációs adatbázisok
Kiemelt publikációk
Optical flow-based angular rate sensor fault detection on UAVs
Megjelenés2022Software-in-the-loop simulation of the forerunner UAV system
Megjelenés2022