Bauer Péter

Ph.D.
tudományos főmunkatárs, kutató
Cím
1111 Budapest, Kende u. 13-17.
Szobaszám
K 427
E-mail
bauer.peter@sztaki.mta.hu
Telefon
+36 1 279 6163

Bemutatkozás

Bauer Péter 2005-ben szerzett repülőgépész mérnöki diplomát a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki Karán. PhD fokozatát gépészeti tudományok tudományágban ugyanott szerezte 2013-ban. Fő kutatási területe a repülőgép látni és elkerülni rendszerek elméleti és fejlesztési problémái, ezen a területen 2015 óta a SZTAKI-n belüli projektvezető.   Ehhez kapcsolódó témája referenciajel követő szabályozások fejlesztése és alkalmazása repülőgépekre (pilóta nélküli repülőgépekre). PhD disszertációját is ebből a témakörből készítette. Kutatási területe még a szenzor kalibráció és integráció, illetve különféle állapotbecslő algoritmusok alkalmazása különös tekintettel a több modellt hasznosító szelekciós szűrőkre. Kutatásait a repülős témákhoz kapcsolódó EU H2020 projektek keretén belül végzi, valamint érintett a University of Minnesota-val folytatott több éves sikeres együttműködésben, melynek általa kutatott témája jelenleg pilóta nélküli repülőgép hibadetektálása és rekonfiguráló irányítása. Még egyetemi munkakörében foglalkozott hibrid napelemes járművek szabályozásával és autópálya forgalom a járművezetői viselkedést is figyelembe vevő modellezésével .

Beosztások

  • tudományos főmunkatárs MTA SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutató Laboratórium 2016-
  • tudományos munkatárs MTA SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutató Laboratórium 2013-2016
  • tudományos segédmunkatárs MTA SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutató Laboratórium 2011-2013
  • fiatal kutató MTA SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutató Laboratórium 2008-2011
  • doktorandusz BME Közlekedésmérnöki Kar, Közlekedésautomatikai Tanszék 2005-2008

Végzettség

  • PhD gépészeti tudományok, 2013.
  • MSc okleveles gépészmérnök, 2005.

Kutatási területek

  • Kamera alapú ütközés elkerülő rendszerek elmélete és fejlesztése
  • Általános referenciajel követő szabályozások fejlesztése
  • Repülőgépek útvonal- és pályagörbe-követő repülésének tervezése, szabályozása
  • Repülőgépek navigációjához kapcsolódó algoritmusok fejlesztése (orientáció, sebesség, pozíció, szélzavarás becslése)
  • Inerciális szenzorok kalibrációja
  • Repülési kísérletek tervezése
  • Több modellt alkalmazó szelekciós szűrők fejlesztése

Tagságok, megbízatások

  • FLEXOP H2020 projekt minőségbiztosítási menedzsere, 2015-
  • Sense and Avoid (látni és elkerülni) projekt projektvezetője, 2015-

Oktatási tevékenység

  • Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
    • Irányítástechnika II (BSc, 2 óra EA, 1 óra GYAK vagy LAB / hét, ebből gyakorlat, vagy labor tartása)
    • Automatikus fedélzeti irányítórendszerek a légiközlekedésben (választható tárgy, 2óra EA / hét, 6-8 óra tartása)

Válogatott projektek

FLEXOP (EU H2020) 2015-

VISION (EU H2020) 2016-

RECONFIGURE 2015 (EU FP7) 2015-2016
 

Publikációs adatbázisok

Kiemelt publikációk

További publikációk