|
Az alábbiakban olyan művekről
közlünk egy listát, amelyek már nem léteznek.
Ha Ön kíváncsi valamelyikre, előkeressük
a dokumentumokat, és megmutatjuk, milyen volt. Nézze
végig a listát, és szavazzon, melyiket mutassuk
be legelőbb.
-
Beöthy Balázs, Eike,
Pereszlényi Rolland:
"Szimultán"
három helyszín:
Óbudai Pincegaléria; Budapest Galéria, Lajos
utcai kiállítótér;
Óbudai Társaskör
Galéria;
1992.
közös elem: lézerfény
egyéni elemek: kerámiák,
cigarettafüst; fűtőszál; darált
cukor, söprögetés;
-
Berhidi Mária
Budapest Galéria,
Lajos utcai kiállítótér
1996.
"Talált" kövekből
a helyszínen és a helyszínre komponált
enviroment, ahol a kövek "áthatoltak" a
falakon.
-
Deli Ágnes: "Meglepett
angyalok"
Óbudai Társaskör
Galéria
1995.
700 x 300 cm-es lepedő volt
kifeszítve 60 cm magasságban a terem hosszában.
Középvonalában 5 db 60 cm átmérőjű
ólom félgömb (melyek a földön álltak
sorba) látszott. A félgömbök pereme egy
síkban volt a lepedő síkjával, beléjük
lehetett látni.
-
Eperjesi Ágnes és
Várnagy Tibor: "Magvaskiállítás"
Stúdió Galéria
1992.
A galéria falaiba fúrt
rengeteg apró lyukba cseresznye és meggymagokat
tettünk.
-
Imre Mariann "Tájkísérlet"
Téli Galéria, Szentendre
1996. beton, cérna, fapolc, fotoemulzió
A falra felvitt emulzióra a környezetemmel azonos tájképeket nagyítottam.
A síkbeli képekre térbeli polcokat szereltem a képek meghatározó pontjára.
A polcokra betontárgyakat helyeztem. A betonformákból kijövő cérnák tovább
értelmezik a képet.
-
Koronczi Endre:
"894103KV01" Végtelen gömb adott középponttal
Liget Galéria, és
a Városliget Galéria felőli része
1994.
Adottnak tekinthetünk egy
végtelen gömböt, melynek a középpontja
a Liget Galériában van, és elképzelhetjük
a gömb különböző darabjait, melyeket
az épített tér síkjai határoznak
meg vagy a Galériában, vagy a Galéria környékén
valahol a Városligetben.
-
Köves Éva:
"Festményinstalláció"
Ludwig Múzeum
1993.
fal, akril
Egy feszült térben,
amelyben az optikai főfalakat két ajtó is
megtörte, (egy intim átjáróházhoz
hasonlított) ahol a falfestés révén
egy új, kiegyensúlyozott tér keletkezett.
-
Minyó Szert:
fal - fényfreskó
Kassel
1993.
Egy lebontásra ítélt
hotel falára nagyított portrék, közte
festmény
-
Nemes Csaba:
"Olajlábazat"
SUB Voce, Műcsarnok
1991.
olajfesték, monitor,
VCR, VHS kamera, mixer
Az intézményekböl
jól ismert olajzöld lábazatot lezáró
sárga csíkot több helyen videokép töri
meg, melyeken külső felvételeknek csak ilyen
széles csíkban látható töredéke
látható. A kamera hatókörébe
lépő látogató alakja megjelenik a
monitorokon, de a csík kettévágja az alakot.
-
Németh Ilona
Bartók 32. Galéria
1996.
A kiállítóteremben
hosszában egy dupla drótháló volt
kifeszítve, a belseje felé nádak voltak beletűzve.
Olyan volt, mint két nádas, közte egy folyosó.
Ezen az úton végig lehetett menni.
-
Szabics Ágnes
Óbudai Társaskör
Galéria
1995.
A galéria tengelyében
három üveglap helyezkedett el, egyik oldalukon kőrakások,
másik oldalukon függő vastárgyak voltak.
Ezek üvegszilánkkal festett vetületei jelentek
meg az üveglapokon.
|